دستگاه باشگاه مشتریان

امروزه حفظ مشتریان و ایجاد ارتباط مداوم و صمیمانه دغدغه‌ی اصلی فروشندگان و بازاریاب ها شده است به طوری که استفاده از ابزارهای CRM به طور گسترده در حال انتشار میباشد . دستگاه باشگاه مشتریان از جدیدترین ابزار های این عمل است .

ایجاد و مدیریت باشگاه مشتریان یکی از ضروری و مهمترین راه کارها برای این هدف بوده که استفاده از آن ثمرات زیر را خواهد داشت :

1) حفظ مشتریان دائمی

2) ایجاد مشتریان جدید

3) تبدیل مشتریان جدید به مشتریان دائم

 

باشگاه مشتریان چیست ؟

باشگاه مشتریان به تعدادی از مشتریان شما گفته میشود که اطلاعاتی از آنان مانند نام و شماره تماس در اختیار فروشنده قرار دارد و همچنین فروشنده برای توسعه و گسترش این باشگاه و افزایش وفاداری مزایایی برای آن افراد قرار میدهد که میتواند شامل تخفیف , امکانات رایگان و… باشد و اگر بخواهیم به زبان دیگری بیان کنیم , به امکانی گفته میشود که مشتریان خودمان را به خرید تشویق کنیم , مشکلات آن ها حل کنیم و در عمل مشتریان ما برای ما مشتری جدید ایجاد کنند .

 

چرا باشگاه مشتریان کسب و کار شما را متحول میکند ؟

طبق آمار هزینه جذب مشتری جدید حدود 6 برابر حفظ مشتریان کنونی میباشد ولی درآمد اصلی هر فروشنده از مشتریان ثابت آن کسب و کار بوده که آمار 60 درصد خرید بیشتر برای مشتریان ثابت , اثبات این موضوع است .

روزانه یک فروشنده معمولا در تلاش است که با ابزاری متنوع تنها 5 درصد فروش خود را افزایش دهد اما با توجه به نتایج به دست آمده میانگین افزایش فروش با یک باشگاه مشتریان فعال و کاربردی نزدیک به 95 درصد میباشد که مطمئننا شما را شگفت زده خواهد کرد و تحولی در کسب و کار شما ایجاد میکند .

ارتباط با مشتری

دستگاه باشگاه مشتریان چیست ؟

نکته مهم در استفاده از این امکان گرانبها روش انتخاب راه ارتباطی مناسب با مشتریان است که شامل موارد زیر میشود  :

1) استفاده از تماس

2) استفاده از پیامک

3) استفاده از ایمیل

4) استفاده از فضای مجازی

 

ابزار ایمیل با توجه به محدود بودن و فعال نبودن تعداد زیادی از مشتریان تقریبا قابل استفاده نبوده و از آن گذر میکنیم .

سه مورد بعدی یعنی تماس , پیامک و پیام رسان ها مانند تلگرام و واتس‌آپ همگی در گام اول نیاز به دریافت شماره موبایل داشته و پس از آن میتوان از امکانات این راه های ارتباطی استفاده نمود . بنابراین ابتدا باید راهی برای دریافت و ذخیره شماره موبایل مشتریان پیدا نمود که عملی در بسیار از موارد به خصوص بانوان سخت و غیر ممکن است و پس از آن نیز باید به راهی برای ارتباط با مشتریانی که شماره های آنان جمع آوری شده است دست یافت .

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری امین این راه را برای شما از آنچه فکر میکنید راحتتر کرده و ایجاد باشگاه مشتریان را به ابزاری برای افزایش مشتریان تبدیل میکند .

این دستگاه قدرتمند با فراهم آوردن امکاناتی مثل دریافت و ذخیره شماره موبایل مشتریان , ارسال پیامک خوش آمدگویی , ایجاد و استفاده از نظرسنجی , دریافت تاریخ تولد و همچنین ارسال پیامک انبوه به صورت دوره ای , یک دستگاه باشگاه مشتریان قدرتمند را به شما هدیه خواهد داد .

ایجاد باشگاه مشتریان

این دستگاه کاربرد بسیار زیادی در انواع صنف ها مثل : پوشاک , کیف و کفش , سوپر مارکت ها , فروشگاه‌ها , آموزشگاه ها و … دارد که با امکانات متنوع خود باعث ایجاد ارتباط با مشتری , افزایش آن و همچنین افزایش فروش و درآمد میشود .

 

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید :

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری امین

 

پس از ایجاد باشگاه مشتریان چه کاری انجام دهیم ؟

حال پس از ایجاد باشگاه مشتریان و وجود راه ارتباطی مناسب و سریع برای اطلاع رسانی های فروشگاه باید موارد زیر را همواره به خاطر سپرد :

1 ) در ارسال پیام زیاده روی نکنید :

یادآوری برند و ثبت آن در ذهن مشتری کاری بسیار موثر و کاربردی است اما استفاده بیش از حد از آن و ایجاد مزاحمت برای مشتری ممکن است تاثیر معکوس گذاشته و باعث تنفر از شما در مشتریان شود .

در استفاده از پیامک بهتر است نهایتا ماهیان دوباره آن هم با فاصله زمانی های مناسب انجام شود .

2 ) متن پیامک خود را به بهترین شکل تنظیم کنید :

در مقاله متن پیامک تبلیغاتی به طور کامل موارد مهم در انتخاب متن به طور کامل گفته شده است و نمونه پیامک های موفق نیز در آن قرار دارد . حتما این مقاله را به طور کامل مطالعه کرده و به آن عمل کنید .

3 ) برای مشتریان جایزه قرار دهید :

به طور مثال برای مشتریان و ذخیره شماره موبایل آن ها پس از 5 بار یک جایزه مناسب و در شان مشتری قرار داده که باعث ایجاد حس علاقه و صمیمیت در ذهن مشتریان میشود .

4 ) قرعه کشی :

همیشه سعی کنید به طور ماهیانه یه نهایتا 3 ماه یکبار یک قرعه کشی در فروشگاه خود انجام داده که جایزه ای مناسب و با قیمت حداقل میانگین محصولات شما ارائه دهید .

این کار باعث ایجاد انگیزه در مشتریان شما میشود .

قرعه کشی

5 ) تبریک تولد مشتری :

این امکان خاص که در دستگاه ذخیره شماره موبایل امین وجود دارد را حتما استفاده کنید به و برای مشتریان در روز تولدشان حداقل 50 درصد تخفیف قرار دهید که نتیجه آن به طور میانگین افزایش 50 درصدی مراجعه به فروشگاه پس از اولین تبریک به یک مشتریست .

6 ) تبریک عید های مهم :

در عید های مهم مثل عید نوروز , عید فطر و … تنها به ارسال پیامک تبریک در قرار دادن نام فروشگاه خود به آن بسنده کنید و از قرار دادن تخفیف و به خصوص تبلیغات در آن پیامک جلوگیری کنید .

7 ) هدایت به صفحات مجازی :

حتما  از قابلیت لینک ساز استفاده کرده و مشتریان خود را به صفحات مجازی خود هدایت کنید تا بتوان بدون هزینه فالوور های خود را افزایش داده و محصولات و خدمات خود را به صورت تصویری و ویدئو نیز معرفی کنید .

همچنین در صورت امکان در صفحات مجازی خود آموزش های کاملا رایگان و مرتبط با کسب و کار خود نیز قرار دهید .

امتیاز مقاله :