بلک لیست چیست ؟

بلک لیست چیست و چه افرادی در آن قرار دارند , راهکار ارسال پیامک به بلک لیست چیست و همچنین امکان مسدود کردن تبلیغات یا لغو آن وجود دارد ؟

در سال 92 برای جلوگیری از دریافت پیامک های غیر ضروری و در مواقعی سرسام آور خطوط ارسال پیامک انبوه به دو دسته تقسیم :

1) خطوط تبلیغاتی:

خطوطی که هر شخص توانایی خرید و استفاده از آن را داشته اما به افرادی که تبلیغات خود را مسدود نکرده باشند ارسال نمیشود

2) خطوط خدماتی:

این خطوط تنها به شرکت های معتبر و رسمی داده شده که اخذ آن شامل مراحل بسیار سخت و ضمانت میباشد

 

پس از ایجاد این تغییر بزرگ مشکلات عدیده ای در ارسال پیامک در کشور روی داد به طوری که بسیاری از پیامک های ضروری نیز به دست مشتریان نرسیده که مشکلی بزرگ و دردسر ساز بود .

این تغییر دارای نکات مثبت و منفی زیادی بود که در این مقاله نیاز به ذکر و بررسی آن نبوده و در آینده به طور مفصل بررسی خواهیم کرد .

پس آن افراد زیادی چه صحیح و چه بابرداشتی اشتباه تبلیغات خود را مسدود کرده و در واقع شمار موبایل خودشان را وارد لیست بلک لیست کردند که در ابتدا به روش انجام این کار میپردازیم :

روش مشترک :

در این روش تفاوتی در نوع سیمکارت شما وجود نداشته و برای تمامی سیمکارت ها از جمله ایرانسل و همراه اول جواب خواهد داد . برای شروع “ستاره 800 مربع” را داخل موبایل خود وارد کرده و کلید سبز یا همان Call را انتخاب نمایید . پس از آن با سه گزینه زیر روبرو خواهید شد :

1- مشاهده سرویس های فعال

2- قطع خدمات مبنی بر محتوا

3- قطع پیامک تبلیغاتی

حال گزینه 3 را انتخاب نموده و پس آن بعد از مدتی شماره شما وارد بلک لیست شده و دیگر پیام های تبلیغاتی را دریافت نخواهید نمود .

غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی

اپراتور همراه اول :

راه اختصاصی این اپراتور شامل 3 روش متفاوت می‌باشد :

1 – ارسال عدد 1 به 8999

2 – شماره گیری “ستاره 8999 مربع”

3 – تماس با مرکز اطلاع رسانی 9991 و درخواست برای غیرفعال سازی دریافت پیام های تبلیغاتی

همچنین درصورت تمایل به لغو و فعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی عدد 2 را به 8999 ارسال نمایید .

اپراتور ایرانسل :

در این اپراتور طبق گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تنها راه غیر فعال نمودن پیامک های تبلیغاتی و افزودن شماره‌ی خود به بلک لیست ارسال 2 به شماره 5115 میباشد .

 

حال که با مفهوم بلک لیست و درواقع لیست سیاه پیامک آشنا شدیم میخواهیم به راه کار های حل آن یا درواقع رفع مشکل ارسال بپردازیم:

به طور کلی ارسال به شماره های بلک لیست شامل 4 راه اصلی میباشد :

1) استفاده از خط خدماتی :

در صورتی که شما دارای شرکت رسمی و ثبت شده در سازمان ثبت کشور میباشید امکان این را خواهید داشت که با ارائه مدارک و ضمانت ها خط تبلیغاتی خود را به خط خدماتی تبدیل نمایید . این مسیر بهترین و در عین حال سخت ترین راه برای ارسال و اطلاع رسانی به مشتریان میباشد .

2) استفاده از ارسال پیامک با سیمکارت :

این کار در عمل منسوخ شده بوده و امکان انجام آن توسط مخابرات بسته شده است چون اولا سرعت ارسال پیامک در این روش بسیار پایین بوده که به طور مثال برای ارسال به 1000 نفر از مشتریان خودتان به حداقل 24 ساعت زمان نیاز خواهید داشت و مورد دوم که درواقع اصلی تر و مهمتر است , از کار افتادن امکان ارسال پیامک برای سیمکارت هایست که به طور مداوم و غیر معمولی در حال ارسال پیامک هستند میباشد به شکلی که اگر به طور مثال شما به مدت 30 دقیقه 30 پیامک ارسال نمایید امکان از کارافتادن سیمکارت شما وجود دارد .

ارسال پیامک با سیمکارت

3 ) استفاده از پیام صوتی :

یکی از به روزترین و بهترین کار ها برای انتقال پیام مهم و خبری به مشتریان استفاده از پیام صوتی میباشد .

در این نوع پیام صدای ضبط شده ی شما طی مدت کوتاهی برای مشتریان شما به شکل تماس ارسال شده که یک راه ایده‌آل و حتی تاثیر گذار تر از ارسال پیامک میباشد که تنها مشکل آن عدم امکان استفاده از لینک بوده که جدیدا در پیامک ها به وفور از آن استفاده میشود .

4 ) استفاده از خطوط خدماتی اشتراکی :

بعضی از پنل های پیامک مدتی است که امکان استفاده از خطوط خدماتی را برای مشتریان خود فعال نموده اند به شکلی که متن پیامک شما اول به واحد مانیتورینگ یا همان محل تایید پیام ها ارسال شده و پس از بررسی و تایید متن برای ارسال از خطوط خدماتی استفاده میشود که یک راه ساده اما کاربردیست .

اما مشکل استفاده از این خطوط عدم امکان ایجاد ارتباط دو طرفه میان مشتریان و شماست چون به علت اشتراکی بودن آن گیرنده پیام مشخص نبوده و میتوان از آن تنها برای موارد یک طرفه مثل اطلاع رسانی و ارسال کد های تایید استفاده نمود .

5 ) استفاده از دستگاه های ثبت شماره مشتری :

امروزه دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری جایگاه خود را درمیان کسب و کارها پیدا نموده اند که دستگاه هایی کاربردی برای حفظ ارتباط مشتریان و فروشندگان است به طوری که مشتریان حضوری یک کسب و کار با وارد کردن شماره موبایل خودشان در این دستگاه در مرحله اول کارت ویزیت پیامکی آن مغازه را دریافت نموده و سپس شماره‌ی آن ها در سامانه دستگاه ذخیره میشود .

پیامک های این دستگاه‌ها به علت تمایل از طرف خود شخص و همچنین عدم تبلیغاتی بودن متن پیامک به مشتریان به علت شناخت کامل شخص از ارسال کننده‌ی آن از طریق خطوط خدماتی ارسال شده و به دست تمامی افراد خواهد رسید .

همچنین در سامانه دستگاه ثبت شماره مشتری امین امکانی با عنوان ارسال پیامک اطلاع رسانی انبوه وجود داشته که در شرایط زیر قابل استفاده خواهد بود :

1 ) اطلاع رسانی از جابجایی مکان فروشگاه

2 ) اطلاع رسانی از تخفیف ها

3 ) اطلاع رسانی از جشنواره و جایزه ها

4 ) اطلاع رسانی از زمان فعالیت فروشگاه در 24 ساعت شبانه روز

نکته مهم در استفاده از این قابلیت وجود کلمه “مشتری گرامی” در اول آن که به علت جلوگیری از سوء استفاده افراد متخلف و همچنین امکان غیر فعال سازی توسط مشتریان با وجود متن “عدم دریافت = ارسال 1” بوده که هر زمانی یک مشتری تمایل به دریافت اطلاع رسانی های یک فروشنده نداشت درواقع شماره‌ی آن شخص غیر فعال شده و امکان ارسال برای آن شخص توسط فروشنده سلب خواهد شد .

همچنین در پنل دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری امین امکان استفاده از پیام صوتی وجود داشته و کاربران و فروشندگان میتوانند از ان به بهترین شکل ممکن حداکثر استفاده را نماییند .

 دستگاه ذخیره شماره مشتری

بلک لیست چیست ؟

به شماره هایی که تبلیغات خود را مسدود کرده اند بلک لیست گفته میشود .

چرا بلک لیست به وجود آمده است ؟

برای جلوگیری از مراحمت برای افرادی که تمایل به تبلیغات ندارند .

بهترین روش ارسال پیامک به بلک لیست چیست ؟

استفاده از دستگاه های ذخیره شماره موبایل

برای رای دادن کلیک کنید
[تعداد رای دهندگان: 2 میانگین کل : 4.5]

حسن کریمی

جامع و کامل
بسیار ممنون از این مقاله عالیتون
من از دستگاهتون هم استفاده میکنم واقعا عالیه
سپاس

جواد

ممنون از اطلاعات دقیقتون

محمدی

سلام
خیلی عالی بود اطلاعات جامعی یادگرفتم
ممنون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *